Rewitalizacja stosu piezo Siemens we wtryskiwaczu Common Rail polega na jego kuracji sygnałem prądowym o odpowiednim profilu.
Wraz z eksploatacją wtryskiwacza Siemens – VDO – Continental dochodzi do zwarć pomiędzy warstwami stosu piezo. Wynikiem tego jest zmniejszenie dawek wtryskowych oraz większe opóźnienie w reakcji.
Rewitalizacja stosu likwiduje zwarcia dzięki czemu cały stos wydłuża się o podobną wartość, co w sprawnym wtryskiwaczu. Jeżeli wtryskiwacz nie posiada mechanicznych uszkodzeń to najprawdopodobniej rewitalizacja go usprawni. Kształtowanie stosu piezo wykonywane jest na stole probierczym Carbon Zapp MTBR.
Proces przynosi również pozytywne rezultaty we wtryskiwaczach nowych i używanych, które długo leżały na półce i w wyniku tego doszło do ich rozładowania. Tak często dzieję się we wtryskiwaczach VDO kupionych w hurtowniach.
Proces rewitalizacji na nowo ukształtuje stos przywracając zdolność wtryskiwacza do pracy. Rewitalizacja stosu piezo jako jeden z elementów procedury czyszczenia i testowania wtryskiwaczy jest wykonywana w ramach standardowej usługi. Nie pobieramy dodatkowej opłaty za nią.
Właścicielem i autorem strony jest: VAG-EXPERT Niezależny Serwis Samochodów Volkswagen Audi Seat Skoda Porsche